Sepatah Kata Dari Admin

Berkata Admin BuduMasham:

"Sekiranya didapati artikel dan tulisan dalam blog ini menyalahi sunnah, maka tinggalkan blog ini, dan ikutilah sunnah. Apa yg baik, diambil, apa yg buruk, jangan segan-segan untuk menegur"

Followers

Tweet!

Like This Blog!

Rabu, 1 Ogos 2012

Iklan Solat yang Tiada di Malaysia

Allah SWT berfirman dalam surah al-'Asr.
bermaksud : Demi masa, sesungguhnya manusia itu dalam kerugian, melainkan orang-orang yang beriman dan mengerjakan amalan soleh dan berpesan-pesan kepada kebenaran dan berpesan-pesan kepada kesabaran


Firman Allah SWT ini, Allah telah bersumpah dengan demi waktu. Seluruh manusia sentiasa dalam keadaan rugi kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh.

Orang-orang yang beriman takkan pernah sesekali hidupnya terbazir masa dengan hal-hal yang melalaikan. Itu sebabnya Allah menempelak orang-orang yg merugikan masa.

Selain itu juga Allah juga bersumpah bahawa manusia itu dalam keadaan kerugian melainkan orang yang selalu berpesan-pesan dalam kebenaran dan kesabaran yakni kerja-kerja menyampaikan dakwah. Dakwah pula banyak cara, medium dan banyak lah. Semua orang tak terkecuali dalam usaha menyampaikan dakwah.



Makanya, hendaklah kita sentiasa hargai masa, kelak kita tak rugi di kemudian hari. Kerana apa? Allah akan mempersoalkan apa yang kita kerjakan sepanjang hidup. Ada apa-apa sumbangankah kita dalam menegakkan Agamanya?

Bagi menghargai masa, antaranya ialah sentiasalah meng'awal'kan solat fardhu selagi kita tak terlibat dgn urusan yang lebih penting dari solat.

Alhamdulillah. dapat siapkan satu 'komik' yang diadaptasi dari sebuah klip video pendek dari Youtube.
Video ni memang Ohsem. so, kalau berminat, pakat share kat facebook, twitter atau blog. Sama-sama kita sebarkan dan berpesan-pesan kepada perkara kebaikan. Agar kita tak tergolong dalam golongan orang yang rugi.

Jom layan video ni. "Iklan Sembahyang Yang Tiada Di Malaysia"


Follow my Twitter : https://twitter.com/SafIbnRahman

Tiada ulasan :