Sepatah Kata Dari Admin

Berkata Admin BuduMasham:

"Sekiranya didapati artikel dan tulisan dalam blog ini menyalahi sunnah, maka tinggalkan blog ini, dan ikutilah sunnah. Apa yg baik, diambil, apa yg buruk, jangan segan-segan untuk menegur"

Followers

Tweet!

Like This Blog!

Rabu, 31 Julai 2013

Air celupan rambut Nabi SAW - Apa Komen Ustaz Azhar Idrus?





Alhamdulillah, jawapan yang baik daripada al-Fadhil Ustaz Azhar Idrus mengenai bertabarruk dengan air celupan Nabi SAW. 

- Komen ustaz Azhar Idrus tentang tabaruk dengan rambut Nabi s.a.w. dan memperdagangkan air celupannya.
- Apa pula pandangan UAI tentang air sarang anai-anai yang makan al-Quran?

Seperti apa yang telah saya tulis dalam artikel-artikel lepas mengenai air celupan rambut nabi Muhammad SAW ; Jawapan Sheikh Mahir Yasin al-Fahl Yang Juga dari Ahlu Bait tentang rambut Rasulullah SAW dan Tabarruk dan Sikap Berlebihan terhadap Orang-Orang Shalih.

Pointnya disini, tabarruk itu sendiri tiada masalah. Malah, sahabt nabi juga bertabarruk dengan bahan peninggalan Baginda SAW spt rambut, selipar, jubah, kuda dll yang disandarkan oleh nabi. Ia diharuskan. 

Cuma persoalannya, adakah ia benar-benar sampai kepada nabi? Bagaimana jika ia hanya propaganda individu tertentu yang ingin mengambil kesempatan atas kejahilan orang ramai? Maka, disitu kita perlu ambil langkah berhaati-hati. Jangan sampai itu berlaku pada diri kita, Takut-taku bahan yg disandarkan kepada nabi itu hanya dari tubuh individu lain, dan akhirnya kita mendakwa ia datang dari nabi. Nauzubillah.

*Saya dapat agak, sikit masa lagi Ustaz Azhar Idrus dilabel pejuang Wahhabi. Hehehe..

Tiada ulasan :