Sepatah Kata Dari Admin

Berkata Admin BuduMasham:

"Sekiranya didapati artikel dan tulisan dalam blog ini menyalahi sunnah, maka tinggalkan blog ini, dan ikutilah sunnah. Apa yg baik, diambil, apa yg buruk, jangan segan-segan untuk menegur"

Followers

Tweet!

Like This Blog!

Isnin, 16 Julai 2012

Yatt Hamzah mendeklamasi sajak di Himpunan Hijau peringkat Selangor


Haryati Hamzah (Yatt) di Himpunan Hijau 2 Putrajaya prengkat Negeri Selangor
Stadium Kuala Selangor
Ahad, 25 Sya'ban 1433H (15 Julai 2012)



Haryati Hamzah atau lebih dikenali sebagai Yatt (lahir 13 April 1980 di Muar, Johor) ialah seorang pelakon Malaysia yang terlebih dahulu mencipta nama dalam bidang pengacaraan & pemodelan. Wajah pemegang ijazah Kursus Komunikasi & Pengajian Media (Periklanan) dari UITM Shah Alam ini, banyak terpampang di majalah2 fesyen dan hiburan tempatan setiap bulan, antaranya Pengantin, Wanita, Keluarga, Mingguan Wanita, Perempuan, Remaja dll.

Yatt amat meminati bidang lakonan sejak di bangku sekolah lagi dan amat aktif dalam drama, pentomin & teater hinggalah ke peringkat universiti. Antara filem & drama yang pernah dibintanginya ialah Impak Maksima, Kecoh Betul, Rencong, Nasi Lemak Lebaran, Kaber Hero Kaber Zero, Dunia Baru, Jejak, Gerak Khas, Masa Dulu2, Dilema Wanita, Mat Jenin, Bella dan Ular Emas.


Dalam bidang pengacaraan pula, bakat Yatt memang amat menyerlah kerana selain sibuk dengan rancangan Interaktif Sukan di RTM 1 setiap selasa 12 - 1 malam, Sajian Bayu di RTM 2 dan 4C (Cergas, cantik, ceria & citarasa) di RTM 2, kini Yatt dilamar pula oleh TV9 untuk mengacarakan sebuah rancangan bual bicara santai terbaru iaitu Nasi Lemak Kopi O di samping Aziz Desa.
Selain berlakon, mengacara dan menjadi peragawati fesyen, Yatt juga laris sebagai duta produk dan model iklan. Antara iklan2 yang pernah dibintanginya termasuklah Pond's, Yamaha, Pringles, She cologne, Bintang Fesyen, Rosken, Binary, Ratu Sari dan Sport Elect.
Setelah bertudung, Yatt kerap pula menerima undangan sebagai ahli panel di forum-forum agama.

Haryati telah melangsungkan majlis pernikahannya 29 Mac 2009 dengan Abdul Mutalib Abdul Shukor. Mereka mengikat tali pertunangan pada 2 Februari 2008 setelah hampir lima tahun mengenali hati budi masing-masing. Mereka memiliki seorang anak bernama Suci Hanania Malika.


Tiada ulasan :