Sepatah Kata Dari Admin

Berkata Admin BuduMasham:

"Sekiranya didapati artikel dan tulisan dalam blog ini menyalahi sunnah, maka tinggalkan blog ini, dan ikutilah sunnah. Apa yg baik, diambil, apa yg buruk, jangan segan-segan untuk menegur"

Followers

Tweet!

Like This Blog!

Jumaat, 23 April 2010

terima kasih!!!

“Slm,safwan tq sbb mnjd mmbe ku y t’beq antre y t’baeq..trims krne sudi m’mimpin sy dr troz hnyut..syukrn krn msih m’nyokong ktke sy buntu dgn sbrg p’simpngn..trime ksih krne sbr m’ngingtkn sy pd p’juangn kte sbgai khlifh NYA..trime ksih byk2”

Baru-baru ini aku dapat satu SMS dr seorang sahabat *afifah*.. aku amat terharu dgn kata2nya. Bg aku, kwn aku stakat ni, jarang yang sedar yg kita lahir di dunia ni hanya untuk beribadah kepada al-Khaliq, saling ingat-mengingatkan, saling tegur-menegur dalam hal-hal agama.
“Dan tidak aku ciptakan jin dan manusia melainkan untuk beribadah kepadaku” – firman Allah


Aku amat bangga kalau semua kawn2ku sedar tentangnya. Malah tak jemu-jemu mengingatkan antara satu sama lain. Tapi sebaliknya kwn2 kbnyakkan berkongsi kgembiraan, kesedihan dan segala macam prasaan mereka sendiri. Ini bukan satu perkara yang salah, tapi persoalannya, berapa ramai yang bertanya, berkongsi maslah, kemusykilan tentang agama? Dalam kehidupan kita sehari-hari, hendaklah kita mengutamakan Agama sebagai no 1 dalam hidup, ketepikan segala macam yang tak berkenaan dalam hal agama. Ini tidaklah menyusahkan para penganut Islam, kerana Islam itu ad-Din, iaitu cara hidup, yang merangkumi segala aspek kehidupan sosial, politik, ekonomi, akhlak, pelajaran etc.

Jadi entry aku kali ni nak berkisarkan/nak beri sedikit ulasan tentang ko *afifah*. Dulu, aku disekolah SMIF, kau adalah seorang classmateku yang paling tal menonjol. Kau lah antara pendiam dikelas. Aku begitu paham perasaan ko dalam kelas itu. So, tak perlulah aku selitkan kat entry ni. Takut tsalah percaturan, silap hari bulan bala menimpa. aku tak banyak sangt bgaul dgn ko. Yelah..ko paham sendiri lah. Sekolah lama aku, mana ada kaum hawa.

Setelah kita melangkah keluar pada hari terakhir SPM di high skol Klang, aku sangat merindui suasana kelas, suasana gelak ketawa dengan kawan2, bgurau senda etc. aku baru mengenal, siapa engkau disebalik watak pendiam ko tu. Ko seorang yang sabar dan tabah dengan ujian. Aku rase kalau aku ditempat ko, aku mmg xboleh tahan. Tp ko mmg berbeza. Malah aku mula menyedari perubahan yang berlaku pada ko. Ko mula sedar dengan nilai agama. Malah pertuturan ko amat sopan sambil ko selitkan madah agama. Aku malu!..afifah..aku malu! Kenapa ko cakap aku adalah kwn yang trbaek antara yg terbaek? Aku tak layak menerima title tu. Aku masih bnyak kotor. Walau aku sedar sesuatu yang kotor itu, aku tetap melakukan kekotoran. Aku sangat beruntung dan rasa bersyukur kerana Allah mengurniakan sahabat macam ko yang selalu ingtkan aku dalam hal agama. So, mase aku taip entry ni, aku betol2 tgah sakit kepale, so, idea aku terbantut. Aku nak ucap banyk2 trima kasih kt ko afifah* aku doakan ko selalu bahagia dan hidup diberkati oleh-Nya.

          Dan kesmpatan ini aku nak ucap juga ribuan trima kasih kepada seorang sahabat lama aku kat sekolah Hafiz, *Ahmad Fathi*. Beliau jugak selalu menyumbangkan madah2 agama. Than to all may frens yang ingatkn aku tatkala aku tersesat. Maaf lah kalau anda yang tak tersenarai namanya kat entry aku nih..

          Dan aku nak amek kesempatan ni jugak nak menghargai jasa-jasa korang sebagai membe aku!!

1.      mushaimi hasif bin Mustafa[hafiz]
2.      siti nur farhana[hafiz]
3.      nur afifah ibrahim[SMIF]
4.      ahmad fathi[hafis]
5.      ezzatul khafawati[hafis]
6.      syuhada hashim[SMIF]
7.      ummul hasanah[SMIF]
8.      puteri zakiya(poozab)[hafis]
9.      nuur qaiyim[MDM]
10. hafis maeroh[hafis]
11.  huda Abdullah[SMIF]
12.  asyraf[SMIF]
13.  tc marini[my eng teacher][SMIF]
14.  fathi abau[SMIF]
15.  Iqbal afiq[SMIF]
16.  arif yassin[hafis]
17.  afifah imran[MDM]
18.  aliah nadhirah[MDM]
19.  asma hawa[MDM]
20. jamilah[MDM]

21.  fakruradzi[hafis]
22. Muhammad ismail[SMIF]

TERIMA KASIH atas sumbangan anda semua. Dan minta maaf kepada sumbangan mereka yang tidak tertulis namanya dalam senarai.


2 ulasan :

Tanpa Nama berkata...

hahaha!! trharu aku dowh..aku bgge dpt kwn cm ko aw..syukur alhamdulillah..

SafwanRahman berkata...

thnx cik fhana...hehe :-))