Sepatah Kata Dari Admin

Berkata Admin BuduMasham:

"Sekiranya didapati artikel dan tulisan dalam blog ini menyalahi sunnah, maka tinggalkan blog ini, dan ikutilah sunnah. Apa yg baik, diambil, apa yg buruk, jangan segan-segan untuk menegur"

Followers

Tweet!

Like This Blog!

Ahad, 7 Mac 2010

Kedai Abd. Rahman

emmm.. sementare tunggu result spm kelua ni, bnyak bende yg aku buat..slah satunye aku tolong ayah aku. Kalau nak tahu,ayah aku mempunyai kedai runcit. So, aku sebagai anak kene la tolong sikit.

emm..yelah jadi tokeyh xla susah mane. cume masokkan duit.keluarkan duit. pastu kire barang. senang je.. cume kadang2 tu kesabaran perlu ade..kadang2 kebosanan tu lebih menguasai diri.. maklum la..keliling kite ni banyak makhluk menghasut..lagi satu,uruskan kedai ni pon mesti ade kejujuran. kesian ayah aku..hari2 keje nak biaye anak bini..tibe2 duit bocor..tapi aku bukan jenis tu..juz nak ingatkan korang je..korang mesti nak tengok anak tokey tu kan???


Ha.. ni la die anak tokey.

Kedai ini telah ditubuhkan ngam2 tarikh lahir aku.emm.. mungkin kedai ni milik aku bile aku da pandai uruskan sendiri nanti..hehe..walau ape pon..aku berterima kasih kepada ayahku yang bertukus lumus mengusahakan kedai. Sekali gus, memberi aku dan 4 beradik aku cukup makan, minum, pakaian dan keperluan lain.


Kalau nak tahu ni la die The Great Manager- En Abdul Rahman bin Md. Noh bersama anak bongsu dengan reaksi spontannye.


Pada suatu ketika dahulu, kedai ni myediakan perkhidmatan hantar gas dapur ke rumah, ganti tiup moto, dan repair moto. Tapi sekarang tak, slah satu sebab ialah kurang tenaga kerja.




Gamba di bawah ni adalah keadaan setor menyimpan stok barangan runcit. Agak kelam kabut kan?


Nak jadikan cerite, pernah satu malam aku bermimpi yg kedai ni bakal menjadi milik aku, dan dalam mimpi tu aku telah berusaha mngembangkan sayap teraju perniagaa ini dengan membeli tanah lebih luas untuk membina satu gudang menyimpan stok2 barang. Selain itu, dalam mimpi tu, aku telah berjaya membuka lebih 20 cawangan KEDAI RUNCIT ABD RAHMAN. Waaa..harap2 mimpi tu jadi kenyataan. Ameeen


Walau macamane pon aku tetap kenang jasa2 mak ayah aku, berjaya membesarkan aku dengan penuh kasih sayang, didikan agama yg memuaskan(walaupon aku xmengamalkan sangat.nauzubillah) & memberi aku nafkah dari segi pendidikan dan sebagainya.



macam-macam ada....














Hampir terlupa, 1 perkara lagi aku nak cerite. Setiap hari kebosanan pasti merasuk jiwa aku. Jadi, aku mesti cari jalan untuk menyingkirkan perkara tu.Ini dia kucing berbulu halus mulus, comel, manja dan ngade2. Ni la kawan aku di kala aku bersendirian

Sebenarnya kucing ni bukan milik aku.haha. Kcing ni milik jiran sebelah kedai aku. Em,lupa nak catch gamba pemilik kucing ni.












lagi gelagat si comel:















Ini lah aku yang sempat posing ala2 korporat..keh3..ni bukan korporat ni cme cashier mini market. Namun niat dihati untuk memajukan perniagaan tetap membara.ceewaah



Disediakan sendiri oleh Mohd. Safwan

2 ulasan :

Ahmad Ismail berkata...

fewiit! berniaga k bang.. biskut satu.. kasi free.. haha

SafwanRahman berkata...

oit..sesenag je..