Sepatah Kata Dari Admin

Berkata Admin BuduMasham:

"Sekiranya didapati artikel dan tulisan dalam blog ini menyalahi sunnah, maka tinggalkan blog ini, dan ikutilah sunnah. Apa yg baik, diambil, apa yg buruk, jangan segan-segan untuk menegur"

Followers

Tweet!

Like This Blog!

Khamis, 14 Julai 2011

I'm not a perfect Person

Sepertimana yang telah dijanjikan, aku ditugaskan untuk menulis sepucuk surat buat bakal isteri. hua3, xde pengalaman lah nak buat surat untuk isteri ni. Sebab aku belum lagi kawen. aha..terimejelah ape yang aku nak tuliskan nih. Cuma sebelum tu, apa ciri utama yang perlu ada pada seorang Isteri solehah




CIRI UTAMA

Jaga kehormatan
Isteri solehah ialah wanita yang sentiasa menjaga kehormatannya dalam perkahwinan, menutup aurat, menjauhi lelaki asing selain suami, menjaga percakapan daripada bercakap perkara yang kurang baik. Menjaga maruah dirinya baik sewaktu di hadapan suami mahupun semasa     ketiadaannya.

Taat
tanggungjawab Isteri yang utama ialah taat pada suami, Syurga isteri dibawah tapak kaki suami. Sentiasa memberikan layanan yang baik kepada suaminya. Sentiasa menghormati dan taat setia pada suami sebagai ketua keluarga.

Jaga aib Suami
jaga aib suami pon antara yang wajib bagi isteri. Jangan cerita bukan-bukan pada kawan tentang aib suami. Tidak boleh menceritakan dan mendedahkan kelemahan suaminya kepada orang lain.

Btanggungjawab
Menjaga serta membelanjakan segala harta suami dengan jalan yang baik serta dengan keizinannya terlebih dahulu. Tidak boleh keluar rumah tanpa keizinan suaminya. Mesti bertindak sebagai penghibur hati dan sentiasa melakukan perkara yang mendatangkan kesenangan hati suami mereka. Isteri mestilah memberikan hak suami yang ingin menyetubuhinya pada bila-bila masa sahaja selagi ia dibenarkan oleh syara’,contohnya ketika bersih daripada haid dan nifas.




Isteriku.

Saya tak tahu..siapa awak, mana asal awak, dengar wasiat saya ni..elok-elok ye
Setiap suami mengimpikan isteri yang solehah. Dapat membimbing suaminya jika dalam kealpaan. Saya ni dah la cepat lupa, pelupa la kan.
.
Saya mahukan anak kita yang bakal mendoakan kita bila antara kita yang sudah pergi meninggalkan alam fana ni. Saya mahukan juga anak kita berjaya dalam akademik, tapi itu semua dunia. Yang terpenting, anak-anak kita boleh membaca Al-Quran dengan baik. Kalau boleh, saya nak hantar mereka di sekolah tahfiz..ngeh ngeh

wak,
Saya nak awak jadi penghibur saya dalam ape pon keadaan, jangan pulak selalu buat muka masam, saya xsuke tengok orang muka masam, lagi-lagi isteri saya. Senyum eak?

wak, 
Selalu saya dengar, alam awal perkahwinan semuanya indah-indah, tapi dah lame, hubungan menjadi renggang. Kalau boleh, saya xnak macam tu. Agak-agak kalau hubungan kita makin suram, kita cepat-cepat carik alternatif untuk menceriakan hubungan kita kembali, bolehkan?
hehe, ntah ape-ape ntah saya ni kan..

dah xde idea la nak tulis untuk awak wahai isteriku sayang. just tgok tip kat atas tu, jadikan penduan dan pedoman k :) (: 

I'm Not a Perfect Person




"The Reason"

I'm not a perfect person
There's many things I wish I didn't do
But I continue learning
I never meant to do those things to you
And so I have to say before I go
That I just want you to know

I've found a reason for me
To change who I used to be
A reason to start over new
and the reason is you

I'm sorry that I hurt you
It's something I must live with everyday
And all the pain I put you through
I wish that I could take it all away
And be the one who catches all your tears
Thats why i need you to hear

I've found a reason for me
To change who I used to be
A reason to start over new
and the reason is You

and the reason is You [x3]

I'm not a perfect person
I never meant to do those things to you
And so I have to say before I go
That I just want you to know

I've found a reason for me
To change who I used to be
A reason to start over new
and the reason is you

I've found a reason to show
A side of me you didn't know
A reason for all that I do
And the reason is you 




5 ulasan :

shida shedot berkata...

asal ttbe touching ni .? huhu.. smple word but lots of meaning ..:)

SafwanRahman berkata...

TQ :D

Zizie Zizot berkata...

Thank you thank you sbb buat tag ni :)

Respect la brader, gentleman!

SafwanRahman berkata...

hehe..welkom..ade tugas lg x??hehe

Tanpa Nama berkata...

wanita dan isteri solehah... idaman setiap insan...