Sepatah Kata Dari Admin

Berkata Admin BuduMasham:

"Sekiranya didapati artikel dan tulisan dalam blog ini menyalahi sunnah, maka tinggalkan blog ini, dan ikutilah sunnah. Apa yg baik, diambil, apa yg buruk, jangan segan-segan untuk menegur"

Followers

Tweet!

Like This Blog!

Isnin, 31 Disember 2012

Bagaimana menyambut Detik Tahun Baru 2013?


Alhamdulillah masih diberi peluang untuk hirup udara milik mutlak Allah SWT. Banyak cerita, kisah dan pengalaman sepanjang tahun 2012. Samada cerita manis mahupun pahit itu semua daripada ketentuan Allah. Apa yang sedih-sedih sepanjang tahun 2012 ini, kita buka laman baru, tinggalkan yang lepas, biarkan ia lepas.

Fokus memikirkan apa yang nak dilakukan untuk masa depan. InsyaAllah, 2013 ambe ramalkan Malaysia bakal berdepan dengan satu perubahan pemerintahan. InsyaAllah. 

Apa yang penting, dalam menghadapi tahun baru 2013, suka ambe nak ingatkan semua, nak sambut tahun baru tidak mengapa. Tapi bagaimana caranya menyambut 2013 dengan efektif dan kretif?

  • Sambut dengan penuh kesyukuran kerana Allah masih memanjangkan umur untuk beri kesempatan untuk bertaubat dari kesalahan yg pernah kita lakukan
  • Hadiri majlis-majlis tahun baru yang Islamik. Sambutan yang dianjurkan Kerajaan Negeri Selangor pada saya amat bagus sekali dengan menampilkan Idola anak muda sekarang, Ustaz Azhar Idrus
  • Elakkan menyambut tahun baru dengan kemaksiatan. Ini amatlah penting demi menjaga keberkatan umur yang Allah SWT anugerahkan kepada kita.
  • Perbanyakkan amal ibadah. Kita yang berkesempatan diberi Allah umur yang panjang ini, gunakan masa sebaiknya. Kerana menyesal di hari kemudian tiada gunanya.
  • Berazam untuk sentiasa memperbaiki diri supaya menjadi orang yang tidak menangisi kisah lampau, berusaha menjadikan hari ini lebih baik dari semalam dan esok lebih baik dari hari ini.
Pesan ambe untuk semua, pasangkan azam untuk tahun baru ini untuk berubah menjadi yang lebih baik dari semalam. Lupakan kisah sejarah hitam, kita mulakan dengan nafas baru. Terus istiqomah dalam perjuangan, Jgn pernah jatuh!



Akhir kalam dari ambe, Kami Sayang Ulama :)

Tiada ulasan :