Sepatah Kata Dari Admin

Berkata Admin BuduMasham:

"Sekiranya didapati artikel dan tulisan dalam blog ini menyalahi sunnah, maka tinggalkan blog ini, dan ikutilah sunnah. Apa yg baik, diambil, apa yg buruk, jangan segan-segan untuk menegur"

Followers

Tweet!

Like This Blog!

Rabu, 8 Mei 2013

PAS Pastikan Selangor Jadi Kubu Kuat Pakatan

Alhamdulillah, Syukur aku ucapkan ke hadrat Allah. Allah telah menghadiahkan rakyat Selangor dengan kemenangan Pakatan Rakyat di Selangor. PR yg mendapat mandat baru selepas PRU-13 bagi dua penggal untuk mentadbir negeri terkaya Malaysia.

Menurut Laporan Harakahdaily, 
"Ini merupakan kejayaan paling besar kepada Pakatan Rakyat kerana kita mendapat jumlah kerusi yang lebih banyak, begitu juga PAS yang menunjukkan peningkatan dari jumlah kerusi yang dimenangi jika dibandingkan tahun 2008," jelas Dr. Abd Rani Osman kepada Harakahdaily.

Beliau yang turut memberitahu, PAS akan memastikan Selangor menjadi kubu kuat Pakatan Rakyat pada masa yang akan datang seperti mana Kelantan yang sehingga kini mampu bertahan selama 23 tahun.


Katanya lagi, kerjasaman erat antara ketiga-tiga parti merupakan rencah utama kejayaan Pakatan Rakyat di Selangor selain dari gerak kerja jentera yang kuat dan bersistematik.

"Kunci utama kejayaan Pakatan Rakyat di Selangor adalah jalinan kerjasama yang erat antara ketiga-tiga parti, perselisihan faham dapat diselesaikan dengan baik tanpa ada ketegangan.

"Selain itu gerak kerja jentera ketiga-tiga parti berada dalam keadaan yang lebih bersedia dan bersistematik sehinggakan Barisan Nasional (BN) gagal untuk merampas negeri ini," sambung beliau lagi.

Pada PRU13, Pakatan Rakyat memenangi 17 kerusi parlimen, manakala BN 5 sahaja.

Dr Abd Rani yang berjaya mempertahankan kerusi Dun Meru dengan majoriti sebanyak 9,079 undi berbanding 5,513 undi pada 2008.


Pakatan Rakyat mampu mempertahankan negeri Selangor. InsyaAllah, rakyat Selangor akan terus mendapat faedah dari manifesto Pakatan Rakyat Selangor. Apa yang rakyat Selangor bakal dapat dan terus dapat?



Selain itu, Calon MB Selangor Akan Diputuskan Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat. Tengok Video di bawah.


Tiada ulasan :