Sepatah Kata Dari Admin

Berkata Admin BuduMasham:

"Sekiranya didapati artikel dan tulisan dalam blog ini menyalahi sunnah, maka tinggalkan blog ini, dan ikutilah sunnah. Apa yg baik, diambil, apa yg buruk, jangan segan-segan untuk menegur"

Followers

Tweet!

Like This Blog!

Selasa, 14 Mei 2013

CEO AirAsia X Boikot Utusan



Ketua Pegawai Eksekutif Air Asia-X, Azran Osman-Rani membuat kenyataan menerusi akaun Twitter serta Facebook miliknya untuk menyatakan pendirian meluatnya terhadap Utusan Malaysia yang dilabelnya tidak mewakili Melayu Malaysia.

Azran secara terbuka menerusi kedua-dua akaun laman sosial miliknya itu menyalahkan Utusan Malaysia sebagai rasis kerana menyiarkan artikel di muka hadapan akhbar itu bertajuk Apa lagi Cina mahu pada 7 Mei lalu.

Menerusi akaun Facebook beliau, Azran menulis: "I am Malaysian. I am anti-racism. I am disgusted by Utusan's editorial stance. (Saya rakyat Malaysia. Saya anti-perkauman. Saya meluat dengan pendirian pengarang Utusan)."

Dalam akaun Twitter pula, beliau juga menyatakan pihaknya menarik balik iklan AirAsia di Utusan.

"Utusan sudah lama tidak relevan. Jumlah pembaca merosot kerana minda pengarang sempit. Utusan tidak mewakili Melayu Malaysia," tulis ahli korporat Melayu baharu itu.

Credit : Orenji Ren Oren

Selepas aku dapat tahu Bos AirAsia ini boikot Utusan, aku terus cari akaun twitter dia, malang sekali, accountnya protected. Aku perlu follow dulu account twitter dia. Fb dia pon privated. Takpelah, dah bukan rezeki aku. 

Dan apa yang menariknya, selepas CEO Air Asia ini buat kenyataan sedemikian rupa di laman sosialnya, maka menyalak, melalak dan meroyanlah sahabat karib kepada akhbar Utusan ini, Perkasa. Ini dilaporkan dalam laman portal Malaysiakini. Anda boleh baca sendiri di sini.


Tiada ulasan :