Sepatah Kata Dari Admin

Berkata Admin BuduMasham:

"Sekiranya didapati artikel dan tulisan dalam blog ini menyalahi sunnah, maka tinggalkan blog ini, dan ikutilah sunnah. Apa yg baik, diambil, apa yg buruk, jangan segan-segan untuk menegur"

Followers

Tweet!

Like This Blog!

Sabtu, 1 Disember 2012

Ulama Muda UMNO : Tiada Jihad di Palestine

Baru-baru ni dalam minggu ni saya terserempak dengan video ucapan salah seorang daripada 'Ustaz' Muda atau lebih macho di panggil Ulama Muda UMNO mengatakan tiada jihad di Palestine, selain itu katanya yang mengejutkan saya juga ialah kerja memboikot barangan Israel adalah sia-sia.

Waduh! Gawat ni!

Oke, sebelum itu, jom baca apa isi yang diperkatakan oleh Ulama Muda UMNO (Ustaz Idris Sulaiman) ni.

1. Tiada jihad di palestine sebab kekuatan tak balance. Kalau kita nak serang orang, kekuatan kita kena dua kali ganda dari orang yang kita ingin perangi.

2, Tidak guna berjihad sebab tiada persediaan dari segi ketenteraan, senjata, persediaan rohani [akidah] dan persediaan zahir.

3. Salah boikot perniagaan yahudi kerana barangan yang dijual itu halal, bukan haram.

4. Tidak salah menjalankan perniagaan dengan yahudi kerana Rasul Allah pun melakukan urusniaga dengan yahudi. Asalkan dalam perkara2 yang halal.

5. Boikot dilakukan secara tidak konsisten dan sekejap2. Tidak ada kesan.

6. Menganiaya orang2 islam yang berkerja di syarikat2 yahudi kerana menjejaskan pendapatan mereka.

7. Cadangan nak boikot barangan halal tidak kena dengan caranya. Itu namanya dia kebodohan. Sebab tak kena cara.

8. Cara yang terbaik untuk memerangi musuh2 islam ialah kena bersedia dengan segala dengan apa yang kita mampu.

9. Palestine kena keluar dari palestine sebab Rasulullah S.A.W. keluar dari Mekah.

10. Pandangan ini didokong oleh Syaikh Muhammad Nasiruddin Al-Albani - ulama hadis zaman kini secara terus terang mengatakan bahawa umat palestine perlu keluar dari palestine untuk mengatur strategi.

11. Dan pandangan ini disokong dan diangkat oleh Ustaz Idris Sulaiman.

12. Orang2 yang menasihat orang2 palestine suruh berjihad dan dia duduk rumah goyang kaki sebenarnya bukan bagi nasihat sebaliknya merosakkan umat palestine. Asas kepada alasan ini ialah kata ustaz, umat palestine tak mampu berjihad. [kredit to : Sos Cili ]

Ini videonya 


Dei Ustaz, saya tertarik nak ulas dengan kata ustaz yang berbunyi:
"Palestine kena keluar dari palestine sebab Rasulullah S.A.W. keluar dari Mekah."
ILMU menyeru agar rakyat palestine keluar dari palestine dengan mengambil iktibar kisah Nabi saw yang keluar dari Mekah akibat ancaman bunuh ketika itu.

Lari menyelamatkan nyawa.

Yang sebenarnya palestine sudah lama keluar dari bumi mereka sendiri. Ini adalah bukti bahawa rakyat palestine sudah melakukan semua cara yang ustaz zahirkan dalam sebuah video.

Tanah palestine semakin mengecil dan mereka keluar dari tanah mereka sendiri untuk ke tempat yang selamat.

Mohon ustaz jangan la menghukum mereka hanya kerana mereka memilih untuk berjihad setelah bertahun lamanya bersabar dan lari dari tanah mereka sendiri. 

Aeh, Poning duk memikirkan apa sebenarnya fahaman salafi yang berfahaman UMNO ni. 

Nah, kita tengok pula pandangan Dr. Muhammad Asri Zainal Abidin (DR. Maza)


Sedarlah wahai Ostad UMNO. Isu Palestine ini adalah isu akidah seluruh umat Islam. Sekiranya saudara kita disana sakit, kita disini sebagai seagama seukhuwah pon merasa kesakitan mereka. Jihad yang paling cikai usaha kita. Apa usaha kita? Doa, boikot barangan Israel. 

Usaha kecil ini sedikit sebanyak mampu menggugat ekonomi Israel walaupun tak banyak, tapi kita berusaha. Berusaha mambantu saudara seagama.

Tiada ulasan :