Sepatah Kata Dari Admin

Berkata Admin BuduMasham:

"Sekiranya didapati artikel dan tulisan dalam blog ini menyalahi sunnah, maka tinggalkan blog ini, dan ikutilah sunnah. Apa yg baik, diambil, apa yg buruk, jangan segan-segan untuk menegur"

Followers

Tweet!

Like This Blog!

Jumaat, 23 November 2012

Gaza Hari Ini

First sekali, jom kenali sejarah ringkas Bumi Palestine yang di cerobohi Zionis Yahudi dan tertubuhnya negara haram Israel


Malam tadi (dari post ini ditulis) saya menghadiri ceramah keadaan semasa di Gaza oleh penceramah dari aktivis Aqsa Syarif, En. Masrul Arifin Mohd Nazir. Beliau menceritakan pengalaman beliau di Gaza yang baru beberapa bulan balik dari sana. Beliau sempat solat sunat Teraweh bersama pemimpin Hamas.

Menurut beliau, Gaza berbentuk memanjang, dan tersangatlah kecil kawasannya. Ini bermakna, rakyat Gaza tersepit dan tidak bebas melakukan aktiviti sosial. Lihat rajah di bawah


Menurut beliau, jarak dari Gaza City dengan Rafah hanya lebih kurang 42 KM sahaja, sementara di kelilingi laut, sempadan Mesir dan Negara haram Israel. Para nelayan di laut Gaza pula, tidak dibenarkan memancing atau mencari ikan sejauh lebih kurang 36 KM sahaja.

Lihat betapa kejamnya zionis Israel ini, merampas tanah hak orang Islam.

Apa pun secara ringkasnya, saya tertarik dengan usaha gigih Aqsa Syarif dan NGO-NGO lain yang berusaha membantu rakyat Palestine yang memerlukan. Samada bantuan jangka pendek dan bantuan jangka panjang.

Bantuan jangka pendek termasuklah bantuan makanan yang dihantar dari Malaysia, wang ringgit, pakaian dan sebagainya.

Bantuan jangka panjang pula, mereka telah membuat satu kilang roti yang beroperasi secara automatik yang boleh menghasilkan lebih kurang 30 ribu roti dalam sehari. Untuk maklumat lanjut tentang kilang roti boleh lihat disini.

Lebih 60 tahun rejim zionis Israel bermaharajalela di bumi Palestin. Sepanjang tempuh itu juga rakyat Palestin terpaksa menanggung derita yang teramat sangat. Pembunuhan, pengusiran, perampasan tanah, perampasan rumah, penangkapan, pemenjaraan, perobohan rumah, pemusnahan kebun dan ternakan, penafian untuk ke masjid, beberapa usaha berterusan meroboh Masjidil Aqsa .... sebut apa juga jenis jenayah di atas muka bumi yang tidak dilakukan Israel ! Kesemuanya dilakukan oleh para pemimpin yang rakus, para tentera yang ganas dan para pendatang haram yang bongkak


Lihat Gaza Diserang 18 Nov 2012 lalu.


Video ini memberi gambaran bagaimana serangan 18 Nov dilancarkan Israel ke atas Gaza. 

Kemuncak ceramah tersebut, aktivis Aqsa Syarif menayangkan lagi satu video yang sangat menyedihkan, video tentang keadaan sebenar rakyat Palestine menderita, kanak-kanak di bunuh dengan kejam. Dalam video tersebut mayat kanak-kanak di asingkan di suatu tempat, dimana ada kesan tembakan jarak dekat tembus di kepala dan di dada kanak-kanak tersebut.

Moga Allah memberikan kemenangan kepada Umat Islam di Gaza. Moga Palestine kembali milik seluruh umat Islam. InsyaAllah. Allauakbar!


Tiada ulasan :