Sepatah Kata Dari Admin

Berkata Admin BuduMasham:

"Sekiranya didapati artikel dan tulisan dalam blog ini menyalahi sunnah, maka tinggalkan blog ini, dan ikutilah sunnah. Apa yg baik, diambil, apa yg buruk, jangan segan-segan untuk menegur"

Followers

Tweet!

Like This Blog!

Sabtu, 30 Oktober 2010

oho, tidak...Rindu..Rindu serindu rindunya....

salamualaikum..
aku cukup letih hari ni..but aku still gagah nak conteng-conteng blog aku nih..

malam ni, aku rasa aku cukup sengsara. Jiwa aku tak nak berapa tenang. 
study week ni btol2 wat aku rasa serba salah...bila aku wat keputusan nak balek, ade la alasan dibenak, "weh, klo balek, xbace buku la aku kat uma", but apa yang berlaku sebaliknya? aku fikir, aku stay sini, dapatlah aku study sikit2, namun hampeh, hampir segala tindak-tanduk aku, aku bagai berenang dalam lautan dosa. Aku dah menipu parents aku, sanggup aku cakap xmo balek sbb nak study kat sini. Aku rase tertekan!!Aku xnak salahkan sesiapa, ni memang salah aku sendiri dan ni pilihan aku. Allah dah bagi jalan, aku yang memilih. 

Sepanjang aku dalam study week, aku banyak membuat perkara lagha drpda mengingat kekasih Abadiku, :
  • Solat dah jarang berjemaah di surau/masjid
  • kerap ngadap laptop, kdg2 smpai 2/3 hari terus menerus tak tidur
  • keluar makan dengan kaum berlainan spesis
  • gelak-gelak
  • ngadap movie
ooh.. Tuhan, peliharalah aku dari semua ni. Aku sedaya upaya dah, but aku masih kalah dengan nafsu. Mak bg duit untuk belanja harian sendiri *makan,minum* tapi aku banyak habiskan dengan beli minyak motor, boros!


emm, ni baru muqaddimah..belom masuk ayat topik

Petang tu, aku jalan2 buang masa, duk bertenggek atas motor bersama makhluk2 bertanduk melakukan kerja2 yg sia-sia, aku sempat membalas mesej dari bonda. "bu, mat rindu sgt kat ibu"...*aduh, berkaca lak mate aku nih*.. beliau tanya pasal tiket balekku, aku jawablah yang aku belom setel membelinya, then dy tanya, cukup ke duit? aduh, soalan ni paling berat aku nak jawab, aku rasa dah banyak aku habiskan duit ibu dengan benda-benda tak tentu hala.  Lalu aku pon jawablah dengan jujur kedudukan kewangan aku sekarang. beliau kate "takpe mat, nnti ibu bank in duit"..ya Allah, air mata ku berjujuran dan jatuh ke bumi mengikut arah angin deras menunggang motor dengan kencang.

Insan yg ku rindui tu sekali lagi buat mata aku basah dengan buat pengunguman yg beliau akan ke Bandung, Indonesia minggu depan. Ini bermakna, aku balek rumahku nanti tanpa disambut dengan pelukan seorang ibu, aduh, manje sangat aku ni dengan bonda.  da la..xde idea lagi nak tulis pe..





Tiada ulasan :