Sepatah Kata Dari Admin

Berkata Admin BuduMasham:

"Sekiranya didapati artikel dan tulisan dalam blog ini menyalahi sunnah, maka tinggalkan blog ini, dan ikutilah sunnah. Apa yg baik, diambil, apa yg buruk, jangan segan-segan untuk menegur"

Followers

Tweet!

Like This Blog!

Khamis, 10 Mei 2012

Rahim Noor dan Hanif Omar

Yeah.. asalnya blog aku bukannye blog berpolitik, tp situasi dan suasana semasa memaksa aku untuk menulis hal-hal politik. 


Rahim Noor, Hanif Omar


Baiklah point yg aku nak ketengahkan dlm blog ni iyelah. tgok tajuk la..huhu.. bagi yg baru menceburi bidang politik, mmg xkenal dgn 2 org manusia di atas. 


Baiklah, first aku nak bincang pasal Rahim Noor. ni setakat yg aku tahu ttg sejarah die je la. 


Rahim Noor - gambar Wiki


Rasenye tak keterlaluan kalau aku kate die ni samseng, kerana menumbuk mata Anwar Ibrahim ketika ditahan polis di lokap polis Bukit Aman. Dan Rahim pernah dipenjarakan 2bulan dan denda RM2000. Kiranya beliau selain dpt gelaran Tan sri, beliau juga ada gelaran 'bekas banduan'. banyak lagi kisah beliau, aku malas nk tulis panjang2. Kalau nak tahu story pasal Rahim Noor, anda boleh la bace artikel bebas di web wikipedia.org atau http://ms.wikipedia.org/wiki/Abdul_Rahim_bin_Mohd._Noor 


Beliau mencetuskan kontroversi menumbuk Anwar Ibrahim ketika zaman pemerintahan Tun Mahathir. 




NST - Gambar budumasin.com


dan kini Beliau muncul lagi membuat kontroversi dgn mengatakan :
Nik Aziz Is the Father of 'kafir'


Hanif Omar - Gambar Malaysiandigest.com

Ok, sekarang cerita pasal Tun Hanif Omar. Ini lagi best. Beliau seorang yg kaya-raya. Bagaimana tak kaye raye, Beliau merupakan Timbalan Pengerusi Syarikat Genting Berhad. Tau tak syarikat ape tu? aku tak mau cakap ape2, korang boleh nilai sendiri. Ok, ade sesape nak bantah sbb aku cakap die ni tokey genting? Aku bukan main cakap, aku cakap berdasarkan bukti :


Gambar bukti yg beliau tokey syarikat judi. Click for Enlarge
Gambar ni korang boleh tgok sendiri yg ori di sini http://www.gentingmalaysia.com/senior.htm


ok, ini memang aku tgok sangat tak puas hati, bila dia cakap yg Al-Quran tiada pengharaman judi. Ini kontroversi yg beliau buat dulu, hingga sekarang. Dan sekarang beliau dilantik sebagai panel penyiasat 'rusuhan' BERSIH 3.0




Mohon kpd pembaca blog ni, doakan mereka berdua ni, agar mendapat hidayah dan cepat2 lah BERSIHkan nama baik MALAYSIA. Ameen

Tiada ulasan :