Sepatah Kata Dari Admin

Berkata Admin BuduMasham:

"Sekiranya didapati artikel dan tulisan dalam blog ini menyalahi sunnah, maka tinggalkan blog ini, dan ikutilah sunnah. Apa yg baik, diambil, apa yg buruk, jangan segan-segan untuk menegur"

Followers

Tweet!

Like This Blog!

Jumaat, 5 Ogos 2011

Youtube!

Ramai yang suka berBLOGGING. Ya, aku pasti!
Cuma tak ramai yang ada Youtube Account. Apa yang menariknya dgn Youtube Account?


Best ke? Boleh kenyang ke?
Post kali ni nak share kat kawan-kawan apa kelebihan Youtube Account.
Youtube Account, aku boleh bahagikan kepada 2 bahagian, sebelum tu, apa kelebihan akaun Youtube ni?
  • boleh 'like' video yang korang rase berminat dengan video tu
  • boleh lebelkan video yang korang MINAT GILE ke dalam video FAVORITE korang, then boleh la tgok lagi bila-bila masa korang nak.
  • boleh komen, apa yang korang rasa dengan video yang korang tengok, tak kesahlah nak komen buruk ke baik ke..hak koranglah!
  • boleh subscribe channel-channel yang korang anggap menarik. So, bila akaun tu korang subscribe, boleh taulah apa video baru yang telah diupload.
  • boleh tambah kawan, dengan add channel korang minat tu sbagai kawan, then borak-borak la ape yang patot, itu pon kalau ada respond la :D
  • boleh upload video, ikut suka koranglah, kalau ada video yang menarik untuk dikongsikan dalam youtube, boleh lah upload.

FIRST, youtube account yang minat VLOGGING/ buat video or bla bla. katogori ni, dikira advance la sikit, sebab korang boleh berBLOGGING dalam bentuk VIDEO. itu cukup MENARIK! So, adakalanya, kalau nak luahkan apa yang korang rasa, boleh luahkan dalam bentuk video, cuma kenelah ada syarat-syaratnya. Syarat utama ialah, video yang korang buat mestilah menarik, barulah orang suka nak tengok video tu, tapi kalo ANNOYING, maka ANNOYING lah jawabnya!

SECOND, orang yang buat account semate untuk like video, komen, lebelkan favorite dan macam-macam lagi, bagi aku, katogori ni adalah lebih bagus daripada yang tak ada account youtube, haha. Sebab, orang yang tak de account youtube, aktivitinya terhad dalam laman web video tu, nak komen video xboleh, nak like xboleh, mcm.....eerr..mcm nothing la..adus


so, nak ceritanya sekarang, keje aku bukan setakat berBLOGGING, tapi aku juga minat berVLOGGING.
Bagi semua para follower aku or para pengunjung yang datang blog ni yang ada minat bervlogging or just minat usha2 video kat youtube, bolehlah singgah ke channel aku

korang yang datang melawat channel aku ni bolehlah subscribe. so, bile aku upload je video baru, boleh tahu la :P


Tiada ulasan :