Sepatah Kata Dari Admin

Berkata Admin BuduMasham:

"Sekiranya didapati artikel dan tulisan dalam blog ini menyalahi sunnah, maka tinggalkan blog ini, dan ikutilah sunnah. Apa yg baik, diambil, apa yg buruk, jangan segan-segan untuk menegur"

Followers

Tweet!

Like This Blog!

Isnin, 22 Ogos 2011

Youtube Channel template

Seperti yang telah aku sebutkn dalam page gitarkapok202, aku nak share secara ringkas je bagaimana nak edit atau melawakan background youtube channel.

software yang diperlukan ialah photoshop any version

Klik gambar untuk besarkan

Step pertama : download template youtube dulu. klik sini
dah download? beres da..then korang boleh edit gamba yang korang download tu dengan software Photoshop any version.


Step Kedua : extract file zip yg korang download tu. Gambar yang korang download tu akan menunjukkan seperti bawah ni



ok..nampak kan macam youtube template?? ok bereh. skang korang boleh edit gmba atas ni dengan PS anyversion..xkesahlah nak edit yang macamana, nak colorful ke, nak drop shadow, outer glow or bagai2 lagi la ikut kreatif korang. Korang boleh tengok hasil yang aku dah buat kat Channel Gitarkapok202..Smart x?hehe

ok..kalau ikut format yang aku edit..
aku buang layer yg aku tandekn warne kuning.. spt dibawah



hanya yang tinggal ini..


pastu klik gradient tool, (berwarne kuning)
 pastu pilih la warne yang korang rase menarik..pastu dengan gradient tool tu..korang buat satu garisan lurus ke bawah pada backgroud layer

then..korang tulis la ape yang korang nak tulis..contohnya "design by " or ape2 jelah..

ok..pastu pndai-pndailah korang edit ye..da siap..save pic as JPEG..then korang boleh upload gmba ni ke channel korang..pastu korang boleh la, tukar transparent backgroud tu..pandai-pandai la ek..haha

ni tutorial paling malas..apa-apa hal..sila tinggalkan komen :D


Tiada ulasan :