Sepatah Kata Dari Admin

Berkata Admin BuduMasham:

"Sekiranya didapati artikel dan tulisan dalam blog ini menyalahi sunnah, maka tinggalkan blog ini, dan ikutilah sunnah. Apa yg baik, diambil, apa yg buruk, jangan segan-segan untuk menegur"

Followers

Tweet!

Like This Blog!

Khamis, 28 April 2011

Tutorial : How To Download Movie [part2]

seperti yang aku janjikan entry lepas, aku nak ajar method ke due plak cara nak download moviez.

sebelum tu, aku nak bagitau ape kelebihan dan kelemahan menggunakan kaedah ni
first, aku listkan kebaikkannya:



  • download akan bersambung dan tidak akan terputus kalau korang shut down pc or lappy
  • segala jenis file boleh didownload mnggunakan kaedah ni, moviez, games, software pehh..banyak laa..malas la nak list lagi
  • movie2 lame mesti ade, tak macam part 1, ia hanya boleh download movie2 baru sahaja!!
keburukannya ialah:
  • tempoh selesai habis download file agak lame, korang boleh menangis menunggu habis download. kalau nak laju download ade carenye, tapi dengan kaedah hack plak..xbagus untuk anda,
sebenarnya banyak lagi keburukan dan kebaikkannya.. 

ok step 1st:
download software utorrent, or bittorrent

pilih salah satu je tau!!
Aku skang ni gune utorrent..tengok rajah bawah ni:

klik gamba ni kalu xnampak..

hah..lepas download software tu, terus install, tak payah tunggu ape lagi. da selesai??

ok, skang aku bagi link download torrent file
  1. http://thepiratebay.org/
  2. http://www.kat.ph/
  3. banyak lagi sebenarnya
tapi aku syorkan thepiratebay.

klik gamba ni kalu xnampak

hah..dah macam google search. tulis je movie ape korang nak kat ruang search tuh.
kalau dah jumpe movie yang komform2 korang nak tu. 

klik gamba ni kalu xnampak.

hah..ok, dah tekan butang hijau tu?? tu namenya torrent file, nanti dengan sendirinya akan mendownload torrent file, download file ni kejap je..
2. ok bile dah habis download butang hijau td tu, klik kat file torrent tu, dengan sendirinya software yang korang download mule2 tadi akan ambil tindakan mendownlod movies yang korang nak tu.

tapi aku bilang awal2, mendownload movies dengan cara ni agak lame nak habes, sebab die tak nak kacau line korang on9 fb, blogger, dan connection internet untuk keselesaan korang, cume nak nangislah tunggu movie tu siap download. 

aku pernah gune cara ni, sampai seminggu baru siap download..GILE tak??
tapi aku dah tau care cmne nak high-speedkan software ni..

care ni memang simple, tapi leceh..

Selamat mencuba!!!!


Tiada ulasan :