Sepatah Kata Dari Admin

Berkata Admin BuduMasham:

"Sekiranya didapati artikel dan tulisan dalam blog ini menyalahi sunnah, maka tinggalkan blog ini, dan ikutilah sunnah. Apa yg baik, diambil, apa yg buruk, jangan segan-segan untuk menegur"

Followers

Tweet!

Like This Blog!

Khamis, 28 April 2011

Tutorial : How To Download Movie [part1]

Tengok orang wat tutorial, aku pon teringin nak wat tutorial. but kali ni aku nak update belog berwajah baru ni dengan mengajar anak-anak semua cara mendownload movie.

Tutorial yang akan aku tunjuk ni khas untuk movies English sahaja. Dalam otak aku ni, just ade dua cara je download movie, yang first aku nak update sini, part 2 akan aku sambung untuk hari seterusnya. So, nantikan episod entry aku seterusnya..hoh.



1. korang cube pergi klik natang nih 

hati-hati sikit. kalau nak g web ni, antivirus kene power sikit lah, sebab terdapat banyak iklan2 spy. boleh menyebabkan dijangkiti virus.

klik gamba kalo xnmpak..
2. klik kat tajuk movie yang korang nak tu.. aku wat contoh aku nak download cerite Respire. Bila kita klik, hati-hati jangan klik banyak sangat, nanti meletop.

3. hang pegi kat bawah web tu..


hah, macam-macam alternatif nak download melalui ape, tapi aku sarankan korang klik kat link mediafire tu, yang lain aku xpernah cube lagih. hah klik la tunggu ape lagi??

4. bile korang dah klik..dia akan mintak password. passwordnya ialah
mediafiremoviez.com 
then akan keluar 3 link disediakan khas untuk korang. hah, xkan nak tanye lagi wat pe..bukak la link-link tu. mesti bukak ketiga-tiga link tu!!

5. ia akan memaparkan link untuk download dalam format .mkv.001, mkv.002 dan mkv.003
hah mesti dowload tige-tige tu.




hah..korang tunggu lah sampai download tu habis. Bestnye download care ni agak laju berbanding part 2, cume lecehnye, korang kene gabung file2 ni dulu sebelum menikmati movie bersama twisties mesti mau.

6. simpan ketiga-tiga file berformat mkv tu dalam satu folder. kemudian korang dikehendaki download satu lagi perisian gabung file, iaitu software HJ-split, tapi korang yang dah ade, buat ape nak download lagi, membazir ruang memory jek. kalau nak software tu klik sini

dah usai download bukak software tu, akan keluar gini




7. klik jelah join, then akan keluar lagi satu window, ade tulisan tertera "input file" hah klik je, then pilih file .mkv.001 yang korang download tadi. pastu tekan output file plak pilih destinasi file yang korang nak simpan movie tu, contohnya aku nak simpan movie tu kat desktop akulah. hah pilih lah desktop.

8. tekan lah start. pemprosesan gabungan movies sedang dijalankan, sila perlahankan kenderaan anda..kuh3.

akhirnya, dapatlah korang menikmati movies tu dengan hati yang gembira sambil mengunyah kuaci. 

Ape-ape kemusykilan sila bertanya, jangan malu. kang korang gak xdapat nak tengok movie.


idea ni aku amek kat seorang cikgu yang aku kenal kat fb. TQ cikgu!!


kredit to Redzuan MohdJukin (Dwayne Qj)






klik butang atas untuk kaedah download movie part II



Selamat Mencuba!!!!

Tiada ulasan :