Sepatah Kata Dari Admin

Berkata Admin BuduMasham:

"Sekiranya didapati artikel dan tulisan dalam blog ini menyalahi sunnah, maka tinggalkan blog ini, dan ikutilah sunnah. Apa yg baik, diambil, apa yg buruk, jangan segan-segan untuk menegur"

Followers

Tweet!

Like This Blog!

Isnin, 23 April 2012

Tibai

Melihat kpd Dunia politik sejak due menjak ni, makin agresif dan rancak. Mana tidaknye, mungkin tidak lama lagi Pilihanraya Umum akan diadakan dan rakyat yg menentukan pemimpin mereka.

Namun, apa yg aku nk utarakan dalam belog ni, aku nk luahkan rasa kecewa, lucu, bosan, sakit hati, dan macam-macam semenjak NGO 'pelik' ni ditubuhkan. NGO 'pelik' ni diberi nama TIBAI yg membawa maksud Tolak Individu Bernama Anwar.

Aku bukan nak berpihak dalam mana-mana parti politik, tapi dari segi fikiran waras dan akal yg sempurna Allah S.W.T beri ni, perlulah gunakan akal tu sebaiknye. hihi

Aku menonton dengan mata kepala aku sendiri sidang perasmian pelancaran TIBAI ni, (tapi dalam youtube la..hihi) pada amatan aku, orang-orang yang tak matang je yg boleh buat bende-bende yg takde pekdah malah menambah dose je. Dan bile aku ulang balek video tu, Rase kelakar pon ade, puak-puak mcm ni boleh pulak melantik jawatan "mursyidul Am TIBAI". 

Haduhh

Ape maksud Mursyidul Am? dorg tahu ke mksudnye? atau dorg sekadar menganjing?
Mursyidul ialah perkataan arab yang membawa maksud pembimbing atau bahase mudahnye tok guru. 

Aku waktu tu agak musykil dan heran, adakah mursyidul am TIBAI tu mengajar orang? bile soalan ni aku tujukan kpd ayah. Ayah btanye kpd aku, "die tu surah sejadah hapal tak? Kalau xhafal jgn mengade2 letak name sifu, tok guru, apetah lagi Mursyid" Aku pon "hahahahaha"

Well, aku kat sini bukan nak mengutuk mana-mana parti politik, namun kite punyai akal yg boleh berfikir..so, fikir lah secara matang. bak kata Jambu "APTB"

Jom layan video-video yg bkaitan TIBAI


{TIBAI dilancarkan} 








{Gimik Pelancaran TIBAI Memang A..}


 

P/S: kalau xtau penggunaan B.Arab xpyh mengada-ngada

Tiada ulasan :