Sepatah Kata Dari Admin

Berkata Admin BuduMasham:

"Sekiranya didapati artikel dan tulisan dalam blog ini menyalahi sunnah, maka tinggalkan blog ini, dan ikutilah sunnah. Apa yg baik, diambil, apa yg buruk, jangan segan-segan untuk menegur"

Followers

Tweet!

Like This Blog!

Rabu, 4 Mei 2011

Bagaimana membuat Transparent Image untuk Header Blog

Tak tahu cmne nak bagi pendek tajuk entry aku ni, ni kot yang paling pendek..Sepertimana pernah diajar oleh salah seorang kawan aku nih, Zizie Zizot yang banyak mengeluarkan entry tentang tutorial men'comel'kan blog, aku pon nak gak menyibuk mengajar orang dalam tema yang same, cantekkan blog..hoho, tapi aku ajar benda yang agak specifik skit lah, yang penting korang yang nak buat cara aku ni, kene ade software Photoshop 7.0 dan ke atas, dan dalam tutorial aku ni, aku menggunakan Photoshop CS3.




So, tajuk khusus aku ni ingin mengajar sedikit tentang kemahiran menggunakan Photoshop,mungkin dalam video aku ni agak laju sikit, yelah nak mengejar mase. OK, korang saksikanlah tutorial ni kat video bawah ni, ade ape-ape masalah feel free je nak bertanye, jangan risau, saya bukan jenis makan orang k..Selamat menonton



Tiada ulasan :