Sepatah Kata Dari Admin

Berkata Admin BuduMasham:

"Sekiranya didapati artikel dan tulisan dalam blog ini menyalahi sunnah, maka tinggalkan blog ini, dan ikutilah sunnah. Apa yg baik, diambil, apa yg buruk, jangan segan-segan untuk menegur"

Followers

Tweet!

Like This Blog!

Selasa, 5 Jun 2012

Video-video membakar semangat untuk berdakwah


Video atas ni bertajuk "Jangan Ketawa! Tahan!" video yg sgt cool. Video ni best. Sbg Muslim, kita bukan tak boleh ketawa langsung, boleh tapi jgn berlebihan. Sebab Junjungan Nabi Muhammad SAW pon ketawa sehingga menampakkan gigi. Tapi bukan berdekah-dekah, dengarlah hadith-hadith yg dibicarakan dlm video yg cool ini.



Video atas ni pulak berjudul "Video Dosa". Dalam video ni, membahaskan bahawa Allah sentiase menerima taubat hambanya walaupun kita tahu bahawa perbuatan itu berdosa. Contohnya, kita tahu bahawa hukum berjudi itu haram, tp masih berjudi. Ingat kwn2, selagi kita hidup, ingtlah bahawa Allah masih beri kita peluang untuk bertaubat. Video ni menerangkan nas-nas dari al-Quran secara santai. Sesuai didengari oleh makcik-makcik, pakcik-pakcik, anak-anak, cucu-cucu dan semua lapisan masyarakat. Tiada unsur racist. Kekeke




Video ini pulak menerangkan tugas kita didunia ini sebagai khalifah untuk memakmurkan bumi Allah ni. Video ini bertajuk "Kenapalah Aku hidup ni.........." Best video ni. Hidup kita didunia ini bukan hanya sekadar makan, kerja, tidur, solat. Tp kita ada tugas yg lebih penting. Menjadi Khalifah Allah untuk memakmurkan Bumi Allah ini.



BS : Enjoyy lah video ni. Santai. Teringin nak buat video juga. :D

Tiada ulasan :